Opleiden op maat voor extra impact

Iedereen moet de juiste kennis en kunde hebben voor zijn functie; van leidinggevenden tot uitvoerende medewerkers. Dat is fundamenteel voor de stabiliteit én duurzame verbetering van je organisatie. Wij brengen ontbrekende kennis en kunde over – via trainingen én (on-the-job-)coaching.

Voordat we trainen of coachen, zorgen we dat we zeker weten wat je doel is en hoe je dat het best kunt bereiken. Als je wilt, kun je ons eerst laten analyseren op welke vlakken en manieren je de impact van je organisatie kunt verbeteren. Zijn opleidingstrajecten overbodig of alleen nuttig in combinatie met andere oplossingen? Dan geven we dat eerlijk aan in ons advies. Bevelen we wél een opleidingstraject aan? Dan gaan we altijd in op zowel de inhoud als de vorm die zo’n traject het best kan hebben.

         

WELKE VORMEN BIEDEN WE?

Onze opleidingstrajecten kunnen onder andere verschillen op het vlak van:

  • tijdsduur. We kunnen bijvoorbeeld een training van een hele dag verzorgen, of zelfs een weekend. Maar ook twee workshops van elk een uur of twee;   
  • periode. We kunnen bijvoorbeeld op één dag trainingen of workshops geven. Maar we kunnen ze ook verspreiden over een langere periode;
  • grootte. We kunnen bijvoorbeeld een handvol mensen trainen. Maar ook een twee of drie keer zo grote groep. En we kunnen één persoon coachen of een team;
  • locatie. We kunnen on the job coachen. Maar ook buiten de werkvloer. En we kunnen buiten je organisatie trainen of juist ín de werkomgeving.

          

WELKE INHOUD BIEDEN WE?

We bieden elk type organisatie training- en coachingstrajecten aan over onder andere:

  • klantbeleving, -processen en -strategieën;
  • gastvrijheid;
  • operationeel leidinggeven;
  • communicatie;
  • teamsamenwerking;
  • persoonlijke (management)ontwikkeling.

Voor zorgorganisaties hebben we hiernaast ook trajecten over facilitaire dienstverlening, onder andere rond:

  • eten en drinken;
  • receptie;
  • telefonie.

Voor horecaorganisaties zijn de onderwerpen nóg talrijker. Voor hen kunnen we ook vakspecifieke trainingen en coaching geven, dus opleidingstrajecten die alleen voor horecaorganisaties relevant zijn. Bijvoorbeeld:

  • vaktechniek bediening;
  • vaktechniek receptie;
  • telefonie;
  • menu-engineering.

NOOIT ÉÉN WORKSHOPJE EN WEER WEG

We zouden het graag anders zien. Maar mensen onthouden helaas niet alles wat ze horen of oefenen tijdens een workshop. Hoe slim of talentvol ze ook zijn en hoe goed zo’n sessie ook is. Als de helft blijft hangen, is dat al een hele prestatie! Als je dit percentage omhoog wilt krijgen, dan zijn herhaling en borging essentieel. Vandaar dat wij het nooit houden bij één workshop, er dan weer vandoor gaan en niets meer van ons laten horen.

     

Wat we wél doen?

  • Off + on the job. Vaak beginnen we met één workshop of trainingssessie buiten jouw organisatie. Hierin behandelen we dan de gedragsverandering die nodig is ín jouw organisatie. Daarna draaien we enkele keren mee op de werkvloer. Door die on-the-job-begeleiding en -coaching zorgen we dat de besproken en geoefende gedragsverandering daadwerkelijk voet aan de grond krijgt.
  • Verslag op maat. We gebruiken onze training en on-the-job-coaching ook om te observeren wat belangrijke aandachtspunten zijn voor jouw organisatie. Onze observaties vatten we samen in een eindverslag – zonder namen te noemen van medewerkers. Daarbij geven we het advies om deze aandachtspunten als checklist te gebruiken en regelmatig terug te laten komen in werkoverleggen.
  • Benaderbaarheid. Ook na het eindverslag houden we goed contact met je. De lijnen blijven kort. Je kunt ons altijd bellen als je vragen hebt of ons opnieuw wilt inschakelen. We kunnen bijvoorbeeld van tijd tot tijd terugkomen om de stand van zaken te checken (al dan niet met Mystery Visits), kennis op te frissen of nieuwe medewerkers op te leiden.

DISC- en 3D-gecertificeerd

We zetten voor onze trainingen en coaching diverse methodes in. Zo zijn we gecertificeerd om DISC en 3D te gebruiken. Met DISC achterhalen we wie in je team welke gedrag- en communicatiestijl volgt. En dankzij 3D (DISC, Denkstijlen en Drijfveren) hebben we snel door welke medewerker waar goed in is, blij van wordt en behoefte aan heeft om beter te functioneren. Ook ontdekken we zo of een team de juiste samenstelling heeft: zijn alle gedrags-, communicatie- en denkstijlen in voldoende mate aanwezig? En zijn ze in balans? 3D zetten we doorgaans in voor meerdaagse ontwikkeltrajecten – zowel voor medewerkers als voor teams.